خوش آمدید             * قابل توجه اولیاء کودکان ناشنوا  * درمان ناشنوایی ، باکاشت حلزون شنوایی امکان پذیر است .                         حمایت مالی و کمک شما به پیشبرد اهداف آموزشی و توانبخشی ما در مجتمع سرعت و قوت خواهد بخشید .                    

 
 
نظر سنجی

نظرتان درباره سایت ما چیست ؟
عالی - 45.1%
متوسط - 20.1%
ضعیف - 29.9%

تعداد کل رای ها: 224
 
آمار بازدید کنندگان

امروز87
پربازدييدترين روز31
این ماه87
کل بازدیدها158973
 
 
 



منشور آموزشی – تربیتی و رفاهی خوابـگاه

.
.
.

منشور آموزشی – تربیتی و رفاهی خوابــــــــــگاه شبانه روزی مـــــردانی آذری

(( آمــوزش زنـــدگـــی اجتماعی هدف ما ست ))

مقدمه  

     زندگی اجتماعی مبتنی بر رعایت حقوق دیگران ، احترام و تعامل متقابل افراد ، پیشرفت و توسعــه در عرصه های فرهنگی ، علمی و صنعتی و حصول امنیت و رفاه اجتماعی نیازمند افراد آموزش دیده و تربیت یافته در موقعیت های اجتماعی مختلف اعم از خانه ، مدارس و مراکز علــــــمی و آمـــــــــوزشی شبانه روزی می باشد . در این راستا آموزش و تربیت صــحــیح دانش آمـــوزان بخصوص دانش آموزان استثنایی در مراکز شبانه روزی و هدایت آنها به جامعه از نکات ظریف ، حساس، زمانبر و پرزحمــــت می باشد که تلاش در این مسیر ، دانش آموزان را برای تحقق اهداف فوق و نیل به زندگی اجتماعی مفیـد رهنمون خواهد ساخت .

اهداف منشور :

ما مسئولین مجتمع  بخصوص سرپرستان خوابگاه تصمیم گرفته ایم اهداف زیر را بطور مستمر پیگیری نموده و به ثمر برسانیم. 

1- خوابگاه را از نظر امکانات رفاهی و بهداشتی طوری تجهیز و آرایش کنیم که زندگی در آن برای دانش آموزان استثنایی جذاب ، راحت و مفید باشد .

2- با آموزش آئين نامه انضباطي خوابگاه ضمن تقويت انضباط اجتماعي ، قانونگرائي و عمل به هنجارهاي صحيح اجتماعي را به همراه ارتقاء نشاط اجتماعي در رفتار دانش آموزان نهادينه سازيم .

3- به دانش آموزان آموزش دهیم که وقتی حمایت والدین بطور مستقیم در خوابگاه وجود ندارد مدیریت زندگی فردی را در یک جامعه مدنی به غیر از خانواده و همزیستی مسالمت آمیز را در جمع همنوعان بیاموزند.

4- به دانش آموزان متذکر شویم که کلیه هم خوابگاهی هایش به اندازه خود او به دوستی و همدلی و رفاقت احتیاج دارند و لازم است دوستان خوبی برای خود بعنوان  هم اطاقی و هم خرج انتخاب و زندگي جمعي را تمرين كنند .

5-به دانش آموزان آموزش دهیم که همه به اندازه ی او حق و حقوقی در خوابگاه دارند و رعایت حقوق دیگران به همراه احترام متقابل و تعامل با همدیگر لازمه زندگی اجتماعی مناسب می باشد .

6- به دانش آموزان یاد بدهیم که مشارکت همگانی و تقسیم کار مناسب بین آنها در نگهداری ،نظافت ، حفظ بهداشت و سایر امور خوابگاه ضروری و لازمه یک خوابگاه نمونه می باشد.

7- با تفویض مسئولیت های مختلف به هر یک از دانش آموزان خوابگاه و ارائه مشاوره مناسب ، آنها را برای قبول مسئولیت های شغلی و کاری در جامعه آماده ساخته و حس خود باوری را در آنها تقویت نمائیم .

8- با شرکت دادن دانش آموزان در کلیه فعالیتهای مذهبی ، هنری ، ورزشی ، تفریحی به منظور ارتقاء  بهداشت روانی و شادابی آنها و با پر کردن اوقات فراغت به نحو مطلوب از انحراف های احتمـــالی و تن پروری و بطالت ایشان جلوگیری نمائیم .

9- با آموزش رعایت الگوی مصرف ، از اسراف و هدر دادن منابع جلوگیری کرده و دانش آموزان را با اخلاق پسندیده صرفه جویی و مصرف بهینه و پس انداز آشنا سازیم .

10- دانش آموزان را در مانورهای متعدد شرکت داده و آنها را برای مقابله با بلایای طبیعی از قبیل زلزله ، آتش سوزی ، بیماریها ی واگیر و سرایت کننده آماده سازیم.

11- با برنامه ریزی دقیق و علمی جهت تغذیه سالم و کنترل های مرتب بهداشتی و سلامتی ، دانش آموزان سالم و با فیزیک مناسب تحویل جامعه دهیم .

                                                          

                                                          ســــــرپـــــــرستان خوابــــــگاه مجتمع آموزشی مردانی آذری

.

 

 
 

Copyright © 2009-2011 Mardani Azari Exceptional Training Complex All Rights Reserved                   Design & Support by NegarAndishan